zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Green marketing a reklamní předměty 10: Neplýtvejte

29.06.2020
Firemní ekologie
Green marketing a reklamní předměty 10: Neplýtvejte

V našem seriálu o plánování zelenější reklamy jsme se pomalu dostali ke konci. Zbývá nám poslední, ale velmi důležitý tip pro plánování vašich reklamních kampaní. Je dobré si uvědomit, že o úspěchu či neúspěchu daného reklamního předmětu rozhoduje to, jakou má užitečnost pro člověka, který ho dostane.

Toto je velmi důležitá informace. Právě užitečnost předmětu a to, jak daného člověka osloví, rozhoduje o tom, jestli bude reklamní dárek sloužit zamýšlenému účelu, nebo skončí v šuplíku stolu, případně v koši. Veškerá energie, úvahy a zdroje vložené do šetrné výroby a recyklovatelných materiálů v tu chvíli vniveč. Proto je velmi důležité sledovat, jestli naše snaha o tvorbu zelenější reklamy neporuší toto základní pravidlo. Ze sebevíce ekologického předmětu se stává bez jeho využívání odpad.

I bez jakéhokoliv dalšího snažení o ekologický přístup k reklamním předmětům, můžeme brát úspěšnou kampaň pozitivně z pohledu toho, že každý reklamní předmět, který naši zákazníci aktivně využívají, představuje čas, energii a materiál, který jsme zbytečně nepromrhali.

Extra tip - Podporujte environmentální projekty

Ano, sice těch rad mělo být jenom deset, ale máme pro vás jeden poslední typ na závěr. Pokud se uvedená doporučení neshodují s tím, jaké reklamní předměty chcete pro svou společnost nakupovat ani jak s nimi nakládat, vždy můžete pomoci i jinou cestou. Existuje velká spousta environmentálně zaměřených projektů, které vděčně přijmou jakoukoliv podporu, kterou jim budete chtít poskytnout.

Z dlouhé řady můžeme jmenovat například iniciativu organizující úklidy veřejných prostor s názvem Ukliďme Česko (darovací stránku tohoto projektu naleznete zde), ekologickou organizaci Arnika, která se zaměřuje na bezplatnou pomoc obcím, sdružením i jednotlivcům v případě ohrožení životního prostředí, nebo třeba podpořte nadaci pro ochranu zvířat. Různých projektů, sdružení a neziskových organizací, které se dají podpořit můžete najít u nás i ve světě celou řadu, stačí si jen vybrat.

Staňte se nositeli myšlenky

Jak už jsme si ukázali na příkladu společnosti FOREWEAR, s trochou přemýšlení můžeme stále nacházet nové příležitosti, co měnit, na které procesy se zaměřit a kde se zlepšovat. Při těchto snahách přitom nejde o rozsah nebo finanční náročnost, pro kterou se rozhodneme. Jde o rozhodnutí sledovat určitou myšlenku a snažit se pozitivně působit na své okolí. Je už pak jedno jestli organizujete rozsáhlou organizaci na vysazování nových stromů nebo "jen" zavedete nová pravidla pro tisk, aby se neplýtvalo papírem. Důležité je snažit se posouvat kupředu.

Všechny tipy z tohoto seriálu o reklamních předmětech naleznete na https://www.jiroutreklamnipredmety.com/green-marketing-tipy-a-38-ag-2/

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí